1
Πλάτος ελαστικών
2
Ειδικές καιρικές συνθήκες
3
Βάρος σώματος

Συνιστώμενη πίεση αέρα: 6.4 bar (ισούται με 93 psi)

Οι τιμές που δίνονται είναι οδηγίες και βασίζονται σε συνδυασμένο βάρος ποδηλάτου και αποσκευών 10 κιλών. Ανάλογα με το πραγματικό βάρος, την προσωπική αντίληψη άνεσης, τον τύπο ελαστικών και τον τύπο μοντέλου ποδηλάτου, οι ανάγκες σας ενδέχεται να διαφέρουν από αυτές τις οδηγίες.

Προσοχή: Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να φουσκώνετε τα ελαστικά κάτω ή πάνω από τις οριακές τιμές που αναγράφονται επάνω στα ελαστικά!

ΣΩΣΤΗ ΠΙΕΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΔΡΟΜΟΥ
Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα θέματα, η εύρεση της σωστής πίεσης ελαστικών για ποδήλατο δρόμου μπορεί να μετατραπεί σε επιστήμη. Ο τύπος του ελαστικού, οι καιρικές συνθήκες, η προοριζόμενη χρήση και το βάρος που φορτώνεται στα ελαστικά, είναι όλοι σημαντικοί παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι το βάρος του αναβάτη συν το ποδήλατο συν οποιοδήποτε άλλο εξοπλισμό και ρούχα αθροίζονται.

Αλλά γιατί είναι ακόμη σημαντικό για εσάς να ανησυχείτε για την κατάλληλη πίεση των ελαστικών; Δεν είναι αλήθεια ότι πιο δύσκολο σημαίνει πιο γρήγορα; Σε απάντηση σε αυτό, θα λέγαμε: Ναι και όχι. Φυσικά είναι αλήθεια ότι τα ελαστικά ποδηλάτων δρόμου που έχουν αντληθεί σταθερά έχουν χαμηλότερη αντίσταση κύλισης, πράγμα που σημαίνει τελικά λιγότερη προσπάθεια και μεγαλύτερη ταχύτητα. Ένας παράγοντας, που συχνά ξεχνιέται, είναι η άνεση.

Ένα ελαστικό που γεμίζει καλά μεταδίδει επίσης κάθε δόνηση στον αναβάτη, ο οποίος σε πολύ ανώμαλες επιφάνειες μπορεί να γίνει εξαιρετικά άβολος με την πάροδο του χρόνου. Και παρόλο που μπορεί να έχουν χαμηλότερη αντίσταση κύλισης, αυτό σημαίνει ότι έχουν επίσης μικρότερη πρόσφυση σε κακές καιρικές συνθήκες. Έτσι, ακόμη και στην προπόνηση είναι λογικό να μην αντλείτε τους σωλήνες εντελώς γεμάτους αέρα, και όταν αγωνίζεστε σε κακές επιφάνειες δρόμου, συχνά συμβαίνει ότι λιγότερα είναι περισσότερα.

Αλλά είναι επίσης σημαντικό να μην πέσετε πολύ χαμηλά, γιατί αυτό μπορεί να οδηγήσει σε συμπίεση των ελαστικών, οδηγώντας σε τσιμπήματα και ακόμη και ζημιές στα πλευρικά τοιχώματα. Τα ελαστικά με πολύ μικρή πίεση αέρα τείνουν επίσης να φθείρονται γρηγορότερα. Τα πλευρικά τοιχώματα δημιουργούν δάκρυα και η φθορά στο πέλμα είναι μεγαλύτερη.


ΕΥΡΕΣΗ ΤΗΣ ΣΩΣΤΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΑΕΡΑ
Συνήθως υπάρχουν οδηγίες για τα ίδια τα ελαστικά, δίνοντας τις ελάχιστες και μέγιστες συνιστώμενες πιέσεις. Αυτές οι προδιαγραφές διαφέρουν ανάλογα με το υλικό και το μοντέλο. Τα πιο σταθερά και συχνά βαρύτερα ελαστικά απαιτούν λιγότερη πίεση, ενώ τα ελαφριά και λεπτά ελαστικά μπορεί να χρειαστούν λίγο περισσότερο. Η φύση των σωληνωτών ελαστικών σημαίνει ότι η μέγιστη πίεση μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Αν θέλετε να βγάλετε λίγο περισσότερο από το ελαστικό σας, αξίζει να χρησιμοποιήσετε όλο το φάσμα πιθανών πιέσεων αέρα και να προσαρμόσετε την πίεση ανάλογα με τις περιστάσεις. Κατά γενικό κανόνα θα μπορούσατε να πείτε: Σε γρήγορες, στεγνές και πολύ ομοιόμορφες πίστες, μπορείτε να αντλήσετε με σιγουριά τα ελαστικά μέχρι τη μέγιστη μπάρα. Σε κακούς δρόμους και βρεγμένα κομμάτια είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείτε χαμηλότερη πίεση.

Είναι προφανώς σημαντικό να έχετε μια αντλία με μανόμετρο στο σπίτι. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να πάρετε την πίεση που θέλετε με σχετική ακρίβεια. Όταν πρέπει να αντλήσετε τα ελαστικά κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, μια μικρή χειροκίνητη αντλία με φυσίγγια μπορεί να είναι ανεκτίμητη. Αλλά θα πρέπει επίσης να είστε σίγουροι ότι έχετε έναν ρυθμιστή στο χέρι, έτσι ώστε το αέριο να ρέει αργά και ομοιόμορφα στα ελαστικά.